donderdag 28 februari 2013

Affo februari 2013

Aan het begin van dit jaar heb ik me voorgenomen iedere maand een project af te ronden zodat ik aan het einde van het jaar niet meer zo ontzettend veel ufo's heb liggen. Het is me deze maand weer gelukt een project af te ronden. Dit keer is het het vrolijke ontwerp van Françoise Maarse " Little carrousel". 

Ben met dit mysterie project gestart in november 2011 (was meteen verliefd op het stoffenpakketje :) )en heb vervolgens twaalf maanden lang iedere maand een patroon ontvangen. Het maken van deze top was er leuk met alle verschillende technieken zoals appliqueren en leuke stitchery patronen.

Eindresultaat Little carrousel. Ben nog even aan het bedenken wat ik op het label ga zetten. Want zonder label is ie natuurlijk niet compleet.


Heb de rand middels free motion quilting door gequilt met poppies (zie onderstaande foto's) . Heb hiervoor eerst een boek aangeschaft om het free-motion quilten (geschreven door Natalia Bonner) wat in de vingers te krijgen. Het is echt een leuk boek en een echte aanrader voor als je hier mee begint. Duidelijk instructies en foto's stap voor stap. Heb eindelijk eens gebruik kunnen maken van de makkelijke bsr voet bij m'n Bernina.  Na flink wat oefenen heb ik het aangedurfd de rand helemaal uit de vrije hand van deze leuke poppies te voorzien. Het is me al zeg ik het zelf nog redelijk gelukt maar moet echt nog wel langer blijven oefenen wil ik het free-motion quilten goed onder de knie krijgen. Wat vooral belangrijk is dat je uitgeslapen en fit aan dit klusje begint want je werkt hoeft maar te verschuiven en je patroon ziet er niet netjes meer uit :)






Morgen is het alweer 1 maart en heb besloten in de maand maart de "bloemenmand vol goeden wensen" eens af te ronden. Het plan is om er een kussen van te gaan maken. 

Veel quiltplezier! 

Groetjes en liefs,
Saskia 

3 opmerkingen:

  1. Hoi Saskia,

    Ik kan me nog herinneren dat ik stukjes van deze quilt heb zien ontstaan. Bij Francoise. Maar sinds de verhuizing van de quilterij heb ik je niet meer gezien. Jammer.

    Ik vind het echt heel leuk om te zien dat ie af is en zeer geslaagd! Hij is echt heel leuk geworden.

    Mocht je nog stof over hebben van je bies dan hou ik me aanbevolen!!

    Groetjes Marina Roos (donderdagavond mysterie bezoeker)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marina,

    Leuk dat je me een berichtje hebt gestuurd. Tis inderdaag lang geleden gezien heb en dat ik bij de quilterij ben geweest. Heb Francoise toevallig gisteren nog gesproken op de regiodag van het quiltersgilde en ga echt weer eens een datum om naar de quilterij te gaan. Ben erg benieuwd naar je Carrousel en of je em al af hebt? Heb nog wel een beetje van de biesstof over als je me je gegevens doorgeeft stuur ik het aan je op. Je kunt me mailen op sas.en.rik@gmail.com.


    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Brute blog Sas, vooral doorgaan!
    Groet,
    Christian

    BeantwoordenVerwijderen