donderdag 15 maart 2012

Hoedjes en Huisjes


Vanochtend samen met Annie en Ans vertrokken naar de halfjaarlijkse regiodag van het Quiltersgilde. Het is altijd een heel gezellig uitstapje en helemaal top verzorgt door de dames van het gilde. Het thema van deze dag was hoeden en huisjes.

Wil Gorter kwam in de ochtend vertellen over haar hoedenverzameling en museum www.hoedenmuseum.nl . Ze heeft er echt een leuke lezing van gemaakt. Heb weer veel geleerd over hoeden en veel gelachen. Want zoals ze zeggen een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! Aan het einde van de lezing hebben we allemaal leuke hoeden op gekregen en gezongen. Jammer genoeg had ik geen fototoestel bij me had ik leuke plaatjes kunnen tonen. Hierna heeft Jeanneke vertelt over de huisjesquilt. Ze had nooit gedacht dat er zoveel mensen aan mee zouden gaan doen. Maar liefst 1500 mensen (uit verschillende landen) doen er inmiddels aan mee. Dat is echt te gek! Het viel me op dat er toch nog een flink aantal dames niet over gehoord hadden! Had natuurlijk zelf ook huisjes bij me (loop nog wel wat achter teller staat op 33 huisjes). Jeanneke had ook leuke patronen bij zich voor het maken een patchworkhoedje.

Als winkel stond the windmill (Sprang-Capelle) er. Zij speelde natuurlijk goed in op de huisjes rage door pakketjes/rolletjes met kleine stukjes stof te verkopen. Uiteraard kon ik de verleiding niet weerstaan en heb aardig wat bouwmateriaal voor de huisjes gemaakt. Bij thuiskomst inspecteren Chester en Star de buit! As. Zaterdag is er bij de Quilterij (kijk voor info www.quilterij.nl )in Den Bosch ook een leuke Huisjesdag. Jeanneke zal hier ook aanwezig zijn. Uiteraard ga ik hier ook naartoe.

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je een regiodag hebt bezocht, dat heb ik nog nooit gedaan, altijd tijdgebrek :-( Ik ben wel eens in den Bosch bij de Quilterij geweest, maar dat is inmiddels alweer 4 jaar geleden. Leuke stofjes heb je ingeslagen, succes ermee. Liefs en groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bezoeken van een regiodag is zeker de moeite waard! Heb nu de datum voor november al genoteerd zodat ik die dag niets anders plan :). Das inderdaad al een tijdje geleden dat je in Den Bosch bent geweest. Den Bosch is in 2011 wederom gekozen tot meest gastvrije stad van Nederland en heeft heel leuke bezienswaardigheden waaronder natuurlijk de Quilterij :. Je kunt er echt een gezellig dagje uit van maken.

      Groetjes Saskia

      Verwijderen
  2. Hoi Saskia,
    ...nou, tot zaterdag dan! Het was gezellig vandaag, leuk verslagje heb je geschreven. UIk heb een filmpje van het hoedjeslied gemaakt... weet alleen niet hoe ik het op het blog krijg. Vanavond even vragen, misschien dat het lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie. Heb vrijdagavond op het laatste moment af moeten zeggen voor zaterdag en heb het helaas gemist!Heb zojuist de foto's op je weblog bekeken en zie dat het een leuke dag is geweest. Wat betreft het filmpje kan ik je geen advies geven. Ben zelf niet zo handig met dat soort zaken:)

      Groetjes Saskia

      Verwijderen