zondag 8 mei 2011

Dagje Winkelen en Quilts bezichtigen

Gisteren ben ik samen met Ans als bezoeker nog eens naar de Open Europeesche quiltkampioenschappen terug geweest. We hebben samen een supergezellige dag gehad en vele enthousiaste quiltters uit allerlei landen ontmoet. Vandaag heb ik meerdere malen quilters horen zeggen dat ze wel minstens 100 jaar moesten worden om al hun ideeen te realiseren. Ja dat is eigenlijk wel zo. Als quilter werk je vaak niet aan 1 project maar aan meerdere projecten tegelijk :) Ook ik kan het dus weer niet laten om toch weer wat stof aan te schaffen voor een nieuw project voor toekomst. Khad me voorgenomen dit niet te gaan doen maar de verleiding is te groot.

We hebben natuurlijk ook vele prachtige quilts mogen bewonderen en natuurlijk veel gewinkeld! Hieronder zijn een paar plaatjes te vinden van de aanwinsten.

Onderste foto: staan wat rollen wollen stoffen, japanse lichte stof met draad erdoorheen verwerkt en twee prachtige oakchott stoffen. Ik ben van plan deze te verwerken in een quilt uit het boek comtemporary folk van Sue Spargo. Zij maakt prachtige quilts met applicaties van wol, vilt, rib, zijde etc. Kortom er zitten veel verschillende materialen in en dat maakt de quilt zo mooi.

Bovenste foto: is een pakketje te zien met japanse stof voor het maken van een leuke tas. De tas moet snel af zodat ik deze snel kan gaan gebruiken. Dus snel aan de slag vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten