dinsdag 1 mei 2012

Workshop Reiko Kato

Dit boek heb ik door Reiko laten signeren. Wat zijn die Japanse letters toch kunstig en heeft ze er een mooie sunbonnet Sue getekend.

Gisteren heb ik een hele leuke dag gehad. Het was dan na maanden en maanden wachten (december al aangemeld) eindelijk zover! De workshop van de Japanse quiltster Reiko Kato in Veldhoven. Reiko is een hele rustige maar vooral heel lieve vrouw. Ze neemt echt goed de tijd voor het geven van uitleg. Het was hierdoor ook een ontspannen dagje uit waarop ik veel heb geleerd.

Het project waar we aan gewerkt hebben was een heeeeel schattig klein huisjes waar je bijvoorbeeld je naaigerei in kunt opbergen (zie foto voorbeeld). Die van mij is bij lange na niet af en ga dan ook zometeen weer aan de slag. Nu zit alles nog vers in m'n geheugen en is het makkelijker weer verder te gaan met dit zeer complexe maar ooozoooo schattige huisje:) Ook waren er gisteren medecursisten uit alle windstreken/landen. Je hebt altijd zoveel om over te praten gezien je dezelfde passie deelt!

Vrijdag is het opnieuw feest en ga ik naar de tentoonstelling in Veldhoven (OEQC) die je als Quiltster  echt niet mag missen. Heb er nu al veel zin in!

Groetjes Saskia



4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk huisje, succes met het maken.
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Saskia! Leuk om je als buurvrouw te hebben. :) Ik had wat computerproblemen, maar ze lijken nu opgelost te zijn.
    Pff, wat een toestanden! Wat is een mens nog zonder internet!
    Veel plezier op vrijdag, ik ga zondag weer naar het zuiden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je naar de workshop bent geweest!
    Ik heb haar vandaag ook ontmoet in Veldhoven.Ook gelijk haar boek :Garden Party gekocht en laten signeren...;-)
    Nu heb ik een vraag,weet jij wat voor papier ze gebruikt om het patroon over te tekenen?
    Het leek op theezakjespapier maar dan toch anders..
    Hoop dat jij me kunt helpen!
    met vriendelijke groet,Marianne
    (ikorniquilt@hccnet.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wil je even contact opnemen met mij? Je hebt gewonnen!!!
    groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen