zondag 12 juni 2011

Workshop Jenny Bowker 9 juni 2011












Afgelopen donderdag heb ik een hele leuke dag gehad! Ik heb deelgenomen aan de workshop starter scrap van Jenny Bowker de Australische kunstenares. Ik heb deze dag echt superveel geleerd. De cursus werd gegeven in het bernina creative center in Breda. De cursuszaal stonden de Aurora QE 440 machines twee aan twee opgesteld (zie foto). Alles was prima door de medewerksters van Bernina geregeld. Jenny liet ons eerst met haar meekijken en hierna konden we snel zelf aan de slag. Kwas niet echt top fit die dag en dat was te merken ook. Ik zat gelukkig naast een zeer ervaren quilster genaamd Ina die me geregeld uit de brand hielp als mijn machine weer eens vastliep hihi :). Het was supergezellig naast Ina en ik heb veel geleerd. Zij geeft zelf ook les in het quilten en ze schrijft als expert regelmatig stukken op het berninablog (http://www.berninablog.nl/). Mijn starterscrap is na deze workshop verre van af maar ik ga nu zeker veel oefenen met het machinaal quilten. Heb ik die BSR-voet niet voor niets aangeschaft. En zoals Jenny zegt oefening baart kunst. Blijven quilten dan krijg je er handigheid in.


Na de lunchpauze heb ik me alsnog ingeschreven om ook gezellig de trunkshow van Jenny bij te gaan wonen. Gedurende dag heeft ze ons zoveel leuke verhalen vertelt dat ik daar nog meer van wilde horen. Alsvorens deze trunkshow in de avond begint zijn we nog gezellig wat gaan eten in het Campanile hotel wat niet ver van het Bernina center af zit. Het eten was dik in orde en na de maag weer gevuld te hebben zijn we snel terug gegaan naar het Bernina Center.

Jenny heeft de avond gevuld met mooie verhalen over al haar prachtige quilts. Ze is echt een inspiratie voor iedereen! We mochten natuurlijk ook een aantal van haar werken van dichtbij bekijken. Kortom het was een topdag en heb er van genoten. Mocht Jenny nog eens naar Nederland komen zal ik zeker proberen weer een workshop van haar bij te wonen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten